Abstract | Beskrajno Kraljevstvo Oblaka je dramski tekst koji govori o prijateljstvu između dvije djevojčice, Astrid i Evelin. One su došle iz različitih svjetova, ali su pronašle svoj zajednički, čarobni svijet mašte. Budući da se Evelin zbog bolesti kreće pomoću invalidskih kolica, Astrid je prvi puta odvede u Beskrajno Kraljevstvo Oblaka kako bi joj pokazala da može letjeti i da to što ne može hodati nije bitno. Djevojčice se iz dana u dan sve više zbližavaju i svakog dana odlaze u svoje Kraljevstvo. Nažalost, Evelinina bolest postaje sve gora i gora, ali djevojčice zajedno pronalaze odgovor na to što se događa s nama kada odemo s ovoga svijeta.
Namjera mi je bila prikazati supostojanje s drugačijom osobom, kao i nošenje drugačije osobe sa svojim stanjem. Također, tekst opisuje važnost djetetove percepcije svijeta i upoznavanja s osjećajima kojih se ne smije bojati i važnosti utjecaja roditelja i ostalih odraslih na razvoj istih.
Za lutkarsku predstavu vrlo je važno odabrati primjerenu vrstu lutaka koja će biti u službi predstave. Za svoj tekst, izabrala sam stolne lutke. Stolne lutke najčešće se animiraju na stolu kao podlozi, a spojevi mogu biti različiti, ovisno o potrebi lutke. Budući da u mojoj priči lutke predstavljaju ljude, važno je da imaju pokrete što sličnije čovjeku, zbog čega imaju spojeve u glavi, ramenu, laktu, kuku i koljenu. Osim tehnologije i vrste lutke, lutki treba udahnuti i karakter koji joj priliči. U karakterima likova Beskrajnog Kraljevstva Oblaka, najveća se razlika očituje između djece i njihovih roditelja, odnosno odraslih. Dok djeca nose osmijehe u očima i na licima, roditelji imaju ozbiljnija, smrknutija lica. Lutke su izrađene od kombinacije nekoliko materijala. Glava je izmodelirana u glini, a nakon što se na nju doda više slojeva kaširanog papira, glina se vadi. Tijelo sam izradila od kaširanog stiropora, a ruke i noge izrađene su od drveta.
Scenografija prikazuje svijet mašte i stvarni svijet, odnosno Beskrajno Kraljevstvo Oblaka i eksterijer koji prikazuje prostor ispred Evelinine i Astridine kuće i interijer koji prikazuje Astridinu sobu. Kraljevstvo čini mnoštvo svjetlećih oblaka, a stvarni svijet dva zida koji predstavljaju kuće, a okretanjem stola na kotačićima na kojem se nalaze, scenografija se mijenja iz interijera u eksterijer. |