Abstract | U ovom radu izneseno je petogodišnje iskustvo studiranja umjetnosti, pri čemu su istaknuti ključni aspekti razvoja vlastitog likovnog jezika, slobodnog izražavanja i istraživanja novih metoda. Poseban naglasak stavljen je na slikanje u trenucima ograničenog vremena. Veliki formati slika i eksperimentalni pristup alatima i materijalima pokazali su se ključnima u umjetničkom procesu. U poglavlju se posebno ističe slikanje na podu kao simbol praiskonskog stvaranja, odnosa sa zemljom (i nebom), dok slikanje na zidu predstavlja promijenjenu, ljudsku perspektivu. Proces obuhvaća seriozno slikanje te korištenje materijala koji su obično smatrani "otpadom". Kroz postupno smanjenje "otpada" postizala se ravnoteža i čišćenje u radnom prostoru. Ukupan čin prikazan je kroz slike pognute na zidu i jednu manju sliku postavljenu na polegnuti ormar. Eksperimentiranje s materijalima, istraživanje granica umjetnosti i života, povezanost s okolinom te razmišljanje o vezi tijela, uma i umjetnosti ključne su značajke koje su istaknute u radu Anselma Kiefera i ovoga završnog rada. Zajednička misao bila bi da nas umjetnost potiče na dublje razmišljanje o prirodi umjetnosti i izaziva nas na refleksiju. Zajedničke značajke čine povezanost između autora Kiefera i rada ''Tijela slike'' koje su od iznimne važnosti, potičući nas da istražujemo, razumijemo i cijenimo složenost i raznolikost umjetničkog procesa. Inspiracija za integraciju fizičkog rada i tijela u proces slikanja pronađena je u radu umjetnika Matthewa Barneyja. Uključivanje posta kao značajnog dijela vlastitog procesa omogućilo je novu dimenziju i ravnotežu u radnom prostoru, eliminirajući suvišne elemente. Umjetnička instalacija koja proizlazi iz ovog procesa ističe se slojevitošću te uspostavlja povezanost između tjelesnosti umjetnika i samog umjetničkog stvaranja. |
Abstract (english) | This final thesis represents a five-year experience of studying art, focusing on key aspects such as the development of visual language, free expression, and exploration of new methods. It highlights the significance of painting within limited time frames and the dynamic changes in composition. The utilization of large formats and an experimental approach to tools and materials emerges as essential in the artistic process. Notably, painting on the floor symbolizes primordial creation, while painting on the wall represents the realm of human existence. The process encompasses serial painting and the utilization of materials typically deemed as "waste." Through gradual reduction of waste, a sense of balance and cleanliness is attained within the working environment. The artistic endeavor is depicted through images leaning against the wall, accompanied by a smaller painting resting on a reclined wardrobe. Anselm Kiefer's work and this final project share common elements such as material experimentation, exploration of the boundaries between art and life, connection with the environment, and contemplation of the relationship between the body, mind, and art. These shared characteristics make the connection between Kiefer and the artwork "Body of the Image" particularly significant, as they encourage exploration, understanding, and appreciation of the intricate and diverse artistic process. The inspiration to integrate physical labor and the body into the act of painting is drawn from the works of artist Matthew Barney. By incorporating fasting as a meaningful component of the artistic process, a new dimension and equilibrium are achieved within the workspace, eliminating extraneous elements. The resulting art installation stands out with its layered textures, establishing a profound connection between the artist's corporeal presence and the act of artistic creation. |