Abstract | Paralela je riječ koja dolazi iz grčkog para “pored” i allelon “jedan drugog” općenito znači usporedba. Kroz život često nailazimo na usporedbe, slučajno ili aktivno ih tražeći. Usporedba nam pomaže u razumijevanju, pronalaženju odnosa između entiteta. Tako i u umjetnosti često povlačimo paralele, između mašte i stvarnosti, kreativnosti i destrukcije. U ovome radu paralelno pokušavam doživjeti umjetnost, svijet oko sebe i spoznati samu sebe. Rad „Paralele“ izveden je kao audio-vizualna instalacija koja je izvedena pomoću tehnike snimanja videa i zvuka, a prikazuje se pomoću 6 projektora na zidovima prostorije. Kombinirajući elemente zvuka s vizualima, stvarajući višečulno osjetilno iskustvo za gledatelja, stvorila sam audio vizualnu instalaciju. Rad je realiziran u trajanju od 14 minuta i 36 sekundi, a sastoji se od 35 kratkih videa unutar njega. Svaki video pokazuje drugačiji oblik izobličenja i manipulacije slike i zvuka naknadnim intervencijama, u kojoj je slika stvarnosti iskrivljena kako bi postala izražaj unutarnjih osjećaja i ideja. Tehnički razvoj ideja proizašao je iz fascinacije underground techno video spotova: Stan Christ, Trepidation, Stan Christ, Acid Jaunt, Stan Christ, 911, čiji je video realizirao Levi Van Ham, te Acid Thermal. Acid Thermala kao videografa i vizualnog umjetnika, nešto što ga karakterizira jest njegov način predstavljanja zvuka na ekranima, stvarajući atmosferu i povezanost između gomile i DJ -a, od napetosti, sreće, tuge do ludila koje predstavljaju različite slike, boje i analogni filtri koji omogućuju zaokružen osjećaj uz glazbu i video. Acid Thermal o radnom procesu navodi: „Proces se može smatrati stalnim razvojem dizajna i oblika. Uvijek to vidim kao evoluciju filma ... s elementima koji dolaze i odlaze, figurama koje se pojavljuju i zamagljuju, bojama koje se miješaju i kontrastiraju, ako to dobro analizirate. Vrlo je slično stvaranju glazbene postave uživo. Za mene je prvi korak odabir nekoliko figurativnih i apstraktnih elemenata, zatim neki "izvorni oblici", a to su objekti i grafike kojima se može manipulirati uživo, putem kodova ili vrijednosti. Nakon što se ovo postavi, mogu se igrati s tim elementima na različite načine, stvarajući potpuno nove slike i videozapise. „ Fascinira me simbioza apstraktnog i figurativnog, njihova međusobna izmjena. Kao umjetnica odabirem elemente koje želim prikazati, prezentiram vizualne elemente koji naizgled nasumični mogu predstavljati jednu poruku, moj oblik komunikacije s publikom. Te jednako tako mogu biti nasumični i otvoreni interpretaciji. Tako jedan nasumičan skup različitih elementa nekome može biti beznačajan dok netko drugi može stvoriti svoju osobnu interpretaciju. |
Abstract (english) | The parallel is the word that comes from the Greek compound "next to" and allelon "each other" generally means comparison. Throughout life, we often come across comparisons, accidentally or actively looking for them. Comparison helps us understand, find relationships between entities. Thus, even in art, we often draw parallels, between imagination and reality, creativity and destruction. In this work, I try to experience art, the world around me and know myself in parallel. The work "Parallels" was performed as an audio-visual installation that was performed using the technique of recording video and sound, and is displayed using 6 projectors on the walls of the room. Combining sound elements with visuals, creating a multi-faceted sensory experience for the viewer, I created an audio visual installation. The work was realized lasting 14 minutes and 36 seconds, and consists of 35 short videos within it. Each video shows a different form of distortion and manipulation of image and sound by subsequent interventions, in which the image of reality is distorted to become an expression of inner feelings and ideas. The technical development of ideas stemmed from the fascination of underground techno videos: Stan Christ, Trepidation, Stan Christ, Acid Jaunt, Stan Christ, 911, whose video was realized by Levi Van Ham, and Acid Thermal. Acid Thermal as a videographer and visual artist, something that characterizes him is his way of presenting sound on screens, creating an atmosphere and connection between the crowd and the DJ, from tension, happiness, sadness to madness represented by different images, colors and analog filters that allow for a rounded feel to music and video. Acid Thermal states about the working process: "The process can be considered a constant development of design and shape. I always see it as an evolution of film ... with elements that come and go, figures that appear and blur, colors that mix and contrast, if you analyze it well. It's very similar to creating a live music lineup. For me, the first step is to choose several figurative and abstract elements, then some "original shapes", which are objects and graphics that can be manipulated in person, through codes or values. Once this is set up, they can play with these elements in different ways, creating completely new images and videos. „2 I'm fascinated by the symbiosis of the abstract and the figurative, their mutual alternation. As an artist, I choose the elements I want to display, present visual elements that can seemingly randomly represent a single message, my form of communication with the audience. These can also be random and open to interpretation. Thus, one random set of different elements can be insignificant to someone while someone else can create their own personal interpretation. |