Abstract | Ovaj diplomskom rad pruža sveobuhvatan uvid u temu solističkog koncerta istražujući biografije skladatelja te analizirajući njihova odabrana djela. Kroz deset poglavlja prikazuje se kako su životi svakog skladatelja oblikovali glazbena djela u arijama anticama, oratorijima, opernim arijama i solo-pjesmama. Stilističke i vokalno-tehničke značajke detaljno su analizirane kako bi istaknule posebnosti svake skladbe, pridonoseći širem razumijevanju raznolikosti solističkog koncerta. Program koncerta obuhvaća djela različitih razdoblja i skladatelja, uključujući Benedetta Marcella i analizu arije Qella fiamma che m'accende, J. S. Bacha i analizu oratorijske arije Flößt, mein Heiland, flößt dein Namen. Analize solo-pjesama Minnelied Felixa Mendelssohna, Sie liebten sich beide Clare Schumann, Sure on this shining night Samuela Barbera, Die Zeitlose Richarda Straussa, Veče na školju Josipa Hatzea, Snena rijeka, Nene Ćorak. Analizu arija Đula pred kućom sjedila iz opere „Ero s onoga svijeta“ Jakova Gotovca i Sgombra è la sacra selva iz opere „Norma“ Vincenza Bellinija. Upoznavanjem života svakog skladatelja i temeljnom analizom skladbi, postavljaju se smjernice koje pridonose praktičnoj i emocionalnoj pripremi za solistički nastup. Kroz biografije skladatelja omogućava se dublje razumijevanje njihove umjetničke vizije, dok detaljna analiza svake skladbe razotkriva nijanse izraza, tehničke zahtjeve i emotivne elemente. Ovakav analitički pristup omogućava izvođaču povezivanje s djelom na profesionalnoj i osobnoj razini stvarajući autentičnu interpretaciju, a tako definirane interpretacijske smjernice postaju ključni koraci prema uspješnom solističkom nastupu u kojem se umjetnik može osloniti na duboko razumijevanje glazbe i njezinog konteksta kako bi se publici prenijelo bogatstvo izraza. |
Abstract (english) | In this master's thesis, a comprehensive insight into the theme of the solo concert is provided, exploring the biographies of composers along with analyses of their works. Through ten chapters, it is demonstrated how the lives of each composer have shaped musical compositions in arias antiche, oratorios, opera arias, and solo-songs. Stylistic and vocal-technical features are thoroughly analyzed to highlight the specificities of each composition, contributing to a broader understanding of the diversity of the solo concert. The concert program encompasses works from various periods and composers, including Benedetto Marcello and the analysis of the aria Qella fiamma che m'accende, J. S. Bach and the analysis of the oratorio aria Flößt, mein Heiland, flößt dein Namen. Analyses of solo songs Minnelied by Felix Mendelssohn, Sie liebten sich beide by Clara Schumann, Sure on this shining night by Samuel Barber, Die Zeitlose by Richard Strauss, Veče na školju by Josip Hatze, Snena rijeka by Nenad Ćorak. Analysis of arias Đula pred kućom sjedila from the opera "Ero s onoga svijeta" by Jakov Gotovac and Sgombra è la sacra selva from the opera "Norma" by Vincenzo Bellini. By getting to know the lives of each composer and conducting thorough analysis of each composition, guidelines are established that contribute to practical and emotional preparation for a solo performance. Through the biographies of composers, a deeper understanding of their artistic vision is enabled, while a detailed analysis of each composition reveals nuances of expression, technical requirements, and emotional elements. This approach enables the performer to connect with the work on a personal level, creating an authentic interpretation. These defined guidelines become crucial steps toward a successful solo performance, where the artist can rely on a profound understanding of the music and its context to convey the richness of expression to the audience. |