2021.
Diplomski rad (sveučilišni)
Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku
https://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:251:941269
Glazbene preferencije su kratkoročne procjene sviđanja koje se oblikuju pod utjecajem raznih čimbenika, a nastava glazbe ima iznimno važno mjesto u njihovom usmjeravanju. U teorijskom dijelu rada se kroz pregled istraživanja donose dosadašnja saznanja o usmjeravanju glazbenih preferencija. Kroz istraživanje, koje se realiziralo s ciljem ispitivanja glazbenih preferencija učenika prema umjetničkoj i popularnoj glazbi te utjecaja poznatosti glazbenoga primjera na učeničke glazbene preferencije, nastojale su se utvrditi aktualne glazbene preferencije kod učenika četvrtih i osmih razreda osnovne škole. Dobiveni rezultati istraživanja ukazuju na to da učenici većinom preferiraju popularnu glazbu. Učenicima koji pohađaju četvrti razred se u odnosu na učenike osmih razreda, značajno više sviđaju svi glazbeni primjeri koji su reproducirani u istraživanju. S obzirom na spol, nema razlike kod prepoznavanja glazbenih primjera te su dječaci i djevojčice u jednakom omjeru uspjeli prepoznati navedene glazbene skladbe. Ne postoje razlike u poznavanju glazbenih primjera s obzirom na spol, odnosno dječaci i djevojčice su podjednako uspješno prepoznali navedene glazbene skladbe. U prepoznavanju glazbenih primjera s obzirom na dob postoji razlika skladbi John Cage: Amores, koja je više prepoznata kod učenika četvrtih razreda nego kod učenika osmih razreda. S obzirom na ostvarene rezultate istraživanja, doprinos ovoga rada je važan u ukazivanju važnosti glazbene nastave u usmjeravanju glazbenih preferencija, kao i potrebe za većom implementacijom popularne glazbe u nastavu glazbene kulture.
učenici glazbene preferencije umjetnička glazba popularna glazba
Autori Huj, Mario (Autor)
Mentori Škojo, Tihana (Mentor) (isvu: TŠ046)
Povjerenstvo za obranu Škojo, Tihana (Predsjednik povjerenstva) (isvu: TŠ046) ; Radočaj Jerković, Antoaneta (Član povjerenstva) ; Drenjančević, Zdravko (Član povjerenstva)
Alternativni naslovi
(engleski) Student Musical Preferencies towards Art and Pop Music
Alternativni sažeci
(engleski) Musical preferences are short-term liking assessments which form under the influence of various factors, where music teaching has an important place when it comes to directing them. The theoretical part of this thesis deals with a review of researches which offers former findings in directing musical preferences. Through research, which is realized with the aim of assessing students’ musical preferences towards artistic and popular music, as well as the influence of familiarity of a musical example on students’ musical preferences, the attempt is to determine current musical preferences of students of the fourth and eighth grades in elementary schools. The results of the research indicate that most of the students prefer popular music. The students of the fourth grade like all of the musical examples played in the research significantly more, as opposed to the students of the eighth grade. Taking gender into the account, there is no difference when it comes to recognizing musical examples. What is more, both boys and girls manage to recognize the examples equally. There are no differences when it comes to recognizing musical examples considering gender. In other words, boys and girls manage to recognize said musical examples equally successfully. When it comes to recognizing musical examples according to age, there is a difference with the composition John Cage: Amores, which is more recognized with the students of the fourth grade, as opposed to the students of the eighth grade. Considering the research results, the contribution of this thesis is crucial in indicating the importance of music teaching in directing musical preferences, as well as the need for greater implementation of popular music in teaching music culture.
Alternativne ključne riječi
students
musical preferences
artistic music
popular music
Ustanova koja je dodijelila ak./str. stupanj
Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku
Studijski program
Glazbena pedagogija; sveučilišni; diplomski
Umjetnička i znanstvena područja, polja i grane
Glazbena umjetnost
Datumi
Datum obrane: 29.09.2021.
Jezici
hrvatski
Datum izrade zapisa
28.10.2021.
Identifikatori