Sažetak | Digitalni alati su softveri, programi, aplikacije, platforme i resursi koji se mogu upotrebljavati na računalnim, mobilnim ili drugim digitalnim uređajima, a koji uključuju tekstualne i audiovizualne podražaje. Mogu poboljšati iskustvo učenja, uštedjeti vrijeme te pojednostaviti izvršavanje manjih zadataka i većih projekata. Uz razvoj tehnologije dolaze pozitivne (na primjer, ubrzana razmjena informacija) i negativne posljedice (na primjer, zdravstvene poteškoće i manjak interakcije s okolinom). Suvremeno doba zahtijeva suvremena rješenja za različite probleme, pa tako i u obrazovanju. Sve se više odmiče od tradicionalnog pristupa nastavi prema suvremenom u kojem je naglasak na prilagodljivosti i aktivnoj suradnji između nastavnika i učenika. Nastavnicima su potrebne dvije vrste kompetencija: osnovna računalna/informatička pismenost koja obuhvaća kompetencije korištenja informacijsko-komunikacijske tehnologije (skraćeno IKT) na osobnoj razini te multimedijske didaktičke kompetencije. U ovom sam se radu fokusirao na utjecaj digitalnih alata na nastavu likovne umjetnosti od kojih sam spomenuo sljedeće: Genially, Wordwall, Learning Apps, Canva, Prezi, Mentimeter, Emaze, Thing Link, Artsteps, Kahoot, Socrative i Tricider. Svaki od navedenih alata nudi raznoliku primjenu u nastavi. Također sam proveo istraživanje pomoću kojeg mi je bio cilj utvrditi korisnost i učestalost digitalnih alata u nastavi Likovne umjetnosti u srednjim školama. |
Sažetak (engleski) | Digital tools are software, programs, applications, platforms and resources that can be used on computer, mobile or other digital devices, and which include text and audiovisual stimuli. They can improve the learning experience, save time and simplify the completion of smaller tasks and larger projects. With the development of technology come positive (for example, accelarated exchange of information) and negative consequences (for example, health problems and lack of interaction with the environment). Modern times require modern solutions for various problems, including in education. More and more, it is moving away from the traditional and more, it is moving away from the traditional approach to teaching towards a modern one in which the emphasis is on adaptability and active cooperation between teachers and students. Teachers need two types of competences: basic computer/informatics literacy, which includes competences in the use of information and communication technology (ICT for short) on a personal level and multimeda didactic competences. In this paper, I focused on the impact of digital tools on the teaching of art, of which I mentioned the following: Genailly, Wordwall, Learning Apps, Canva, Prezi, Mentimeter, Emaze, Thing Link, Artsteps, Kahoot, Socrative and Tricider. Each of the mentioned tools offers a diverse application in teaching. I also conducted a research with the aim of determining the usefulness and frequency of digital tools in the teaching of Fine Arts in secundary schools. |