Abstract | Ovaj Diplomski rad naslovljen Kulturni kontekst Device art-a tumači novu interdisciplinarnu struju djelovanja vizualnih umjetnika u Hrvatskoj. Device art je umjetnička praksa, ali mogli bismo ju u širem kontekstu smatrati i nezavisnom kulturom uopće sa polazištem usmjerenim na istraživanja, tehnologije ili mehatroniku u kontekstu umjetnosti. Članove ove struje čine umjetnici, znanstvenici, informatičari, inženjeri, fizičari, kemičari, geekovi, i ostali članovi interdisciplinarnih autorskih djelovanja. Inovativnost radova ove umjetničke struje može se prepoznati i u radovima prethodnika, kao što su u hrvatskoj umjetnosti bili grupe EXAT51, Nove tendencije i Nova umjetnička praksa a koji su često, kako onda tako i danas, rezultirali umjetničkim radovima i ishodima koji često brišu granice između svakodnevnog života i umjetnosti. Značaj tih 60-ih godina apostrofirat će se danas u smjeru device art-a, nove umjetničke struje. Device art provocira i propituje tradicionalne temelje vizualne umjetnosti, te tradicionalno djelovanje kulturnih institucija pomoću kreativno korištenih analognih/digitalnih medija, low/high tehnologija, uključujući mašine, gadgete i uređaje. Iako se grad Osijek po svojoj kulturnoj ponudi i potražnji ne može ravnati s glavnim gradom, on se svojom umjetničkom produkcijom zadnjih petnaestak godina, a uvelike unutar produkcije osječke Akademije, ističe izrazito aktivnom suvremenom umjetničkom scenom koja ima mnoge zajedničke točke s device art-om. |
Abstract (english) | This diploma thesis entitled Cultural Context of Device Art explains a new interdisciplinary current of visual artists in Croatia. Device art is an artistic practice, but in a context we could consider it as independent culture in general with a starting point focused on research, technology or mechatronics in the context of art. The members of this current are artists, scientists, computer scientists, engineers, physicists, chemists, geeks, and other members of interdisciplinary activities. The innovativeness of the works of this artistic practice can be recognized in the works of predecessors, such as in croatian art groups EXAT51, New Tendencies and New Artistic Practice, which often, both then and today, resulted in works of art and outcomes that often blur the boundaries between everyday life and art. The significance of those 60s will be emphasized today in the direction of device art, a new artistic practice. Device art provokes and questions the traditional foundations of visual art, and the traditional work of cultural institutions through creatively used analog/digital media, low/high technologies, including machines, gadgets and devices. Although the city of Osijek cannot be compared to the capital in terms of its cultural offer and demand, its artistic production of the last fifteen years, and largely within the production of the Osijek Academy, stands out with a very active contemporary art scene that has many things in common with device art. |