Abstract | Fragile, lutkarska je predstava i diplomski rad iz lutkarstva Krešimira Jelića na Akademiji za umjetnost i kulturu u Osijeku - smjer gluma i lutkarstvo. Predstava je premijerno izvedena 02. srpnja 2017. u gradu Cividale del Friuli – Italija, u produkciji Akademije za umjetnost i kulturu u Osijeku koja je ujedno i sudionica europskog projekta All Strings Attached. U pisanom diplomskom radu Krešimir Jelić opisuje rad na predstavi Fragile, pod mentorstvom doc. dr. art. Hrvoja Seršića. Jelić navodi na početku značajke projekta All Strings Attached, iznosi biografske činjenice o velikanima europskog lutkarstva Milanu Klemenčiču, Hermenegildu Lanzu i Vittoriu Podrecci koji su ujedno spiritus movens ansambla za rad na predstavi i ističe važnost epohe. Naglašava važnost kolegija Osnove lutkarske režije u procesu rada. U daljnjem tijeku od ideje do inscenacije opisuje dramaturški pristup projektu. Nakon opisa eksperimentalnog dijela rada, fokusira se na spajanju cjeline, analizirajući tri dijela predstave, te detaljno se baveći svakim ponaosob pronalazi sustav vrijednosti predstave i njezine simboličke značajke, naglašavajući kako se to odnosi na njega kao izvođača kroz afirmiranje zajedništva, simbolike, didaktičkih i etičkih vrijednosti lutke u umjetničkom izričaju. U zaključku Krešimir Jelić ističe vrijednost homogenog ansambla u stjecanju znanja, pomicanju granica, ostvarenju kreativnih vrijednosti i postizanju ciljeva u želji za promicanjem imena lutkarske umjetnosti. |
Abstract (english) | Fragile is a puppetry play and diploma work in puppetry created by Krešimir Jelić at the Academy of Arts in Osijek - study of acting and puppetry. The performance was premiered on July 2, 2017 in Cividale del Friuli - Italy, produced by the Academy of Arts in Osijek, which is also a participant of the European All Strings Attached project. In a written diploma work, Krešimir Jelić describes the work on Fragile's presentation, under the mentoring of doc. dr. art. Hrvoje Seršić. At the beginning of the All Strings Attached project, Jelić cites the features of biographical facts about the European puppeteers Milan Klemenčič, Hermenegildo Lanz and Vittorio Podrecca, who are also spiritus movens of the ensemble in its work on the show, and emphasizes the importance of the epoch. It emphasizes the importance of the College of Puppet Relationships course in the work process. In the further course from the idea to the stage, he describes the drama approach to the project. After describing the experimental part of the work, he focuses on merging the whole, analyzing the three parts of the play, detailing each and every one by finding the system of the value of the play and its symbolic feature, emphasizing how it relates to him as a performer through affirmation of communion, symbolism, didactic and ethical values of the puppet in artistic expression. In conclusion, Krešimir Jelić emphasizes the value of homogeneous ensemble in acquiring knowledge, moving borders, achieving creative values and achieving goals in the desire to promote the art of puppetry. |