Abstract | Prema dosadašnjim istraživanjima koja su se odnosila na djecu s teškoćama u razvoju jasno se
vidi da su takva djeca u većoj mjeri uključena u sve aktivnosti koje im pruža nastava i škola. Imaju
jednaka prava na aktivno sudjelovanje u svim nastavnim aktivnostima kao i svi ostali učenici, ali uz
individualizirane sadržaje i metode rada koje su u skladu s njihovim sposobnostima, mogućnostima i
preferencijama. Djeca danas imaju razne mogućnosti učenja o glazbi, kroz različite glazbene aktivnosti,
glazbene radionice i sl. Glazba je postala sastavni dio svakodnevice pa bi zbog njezine dobrobiti za
pojedinca i njegovoga funkcioniranja u društvu kvalitetno glazbeno obrazovanje trebalo biti dostupno
svima.
Stvaralaštvo je aktivnost koja nam pruža neke nove i originalne proizvode. Osim originalnosti,
stvaralaštvo je još i kreativnosti, fluentnost i fleksibilnost. Samostalnim stvaralaštvom učenike potičemo
na stvaranje nečeg novog i jedinstvenog. Stvaralaštvo, u kojem učimo o glazbi i upoznajemo se s njom,
zovemo glazbeno stvaralaštvom. U glazbenom stvaralaštvu potičemo djecu na kreativnost i samostalno
izražavanje kroz glazbu. Glazbeno stvaralaštvo se kod djece javlja vrlo rano, stoga ga je bitno pravilno
usmjeravati, razvijati i s vremenom izoštravati. Uz glazbeno stvaralaštvo upoznat ćemo se i sa
stvaralaštvo kroz pokret i ples. Pokret i ples pripadaju domeni neverbalne komunikacije, a mogu biti
iznimno korisni u razvoju djece s teškoćama i uvelike im pomoći u pomicanju osobnih granica.
U ovom će diplomskom radu biti prikazano istraživanje kojemu je cilj ispitati mišljenja učitelja
o aktivnostima glazbenog stvaralaštva i stvaralaštva pokretom i plesom u radu s učenicima s teškoćama
u razvoju. |
Abstract (english) | According to previous research related to children with developmental difficulties, it is clear
that such children are more involved in all the activities provided by teaching and school. They have an
equal right to actively participate in all educational activities, just like other students, but with the
individualization of content and teaching methods tailored to their abilities, capabilities, and preferences.
Today, children have various opportunities to learn about music through different musical activities,
music workshops, and similar. Music has become an integral part of everyday life, and because of its
benefits for individuals and their functioning in society, quality music education should be equally
accessible to everyone.
Ingenuity is an activity that provides us with new and original products. In addition to
originality, ingenuity also involves creativity, fluency, and flexibility. Through independent creative
work, we encourage students to create something new and unique. The ingenuity through which we
learn about and become familiar with music is called musical ingenuity. In musical ingenuity, we
encourage children to express themselves creatively and independently through music. Musical
ingenuity in children appears very early, so it is essential to properly guide, develop, and refine it over
time. Along with musical ingenuity, we will also explore ingenuity through movement and dance.
Movement and dance belong to the domain of non-verbal communication and can be extremely useful
in the development of children with difficulties, significantly helping them to push personal boundaries.
This thesis will present research aimed at examining teachers' opinions on musical ingenuity
activities and ingenuity through movement and dance when working with students with developmental
difficulties. |