Abstract | Emocije u nastavi su prisutne i kao razredno ozračje koje nazivamo emocionalnom klimom koja može biti ugodna ili neugodna. U nastavi bi trebalo intenzivirati osjećaj za lijepo te inicirati isključivo pozitivne emocije. Umjetničko obrazovanje je neophodno zbog humanog razvitka mladih osobnosti. Različitim glazbenim aktivnostima želi se potaknuti dječji interes za glazbu, ljubav prema glazbi te razviti glazbene sposobnosti, ali istovremeno poticati razvoj neglazbenih sposobnosti, kao što su kognitivne, senzorne i psihomotoričke. Glazba potiče i stjecanje socijalnih i emocionalnih vještina, tj. putem nje, djeca lakše razumiju sebe i druge, potiče se empatičnost i samopouzdanje, lakše se izražavaju unutrašnje emocije i djeca lakše ulaze u rasprave s drugima. Kada govorimo o glazbenim aktivnostima, mislimo na slušanje glazbe, pjevanje, sviranje i glazbene igre/pokret. U okviru ovoga rada provedeno je istraživanje čiji je cilj bio utvrditi utječu li glazbene aktivnosti u nastavi Glazbene kulture na emocije učenika, tj. utječu li glazbene aktivnosti na stvaranje pozitivnih i negativnih emocija kod učenika. Istraživanje se provodilo u Osnovnoj školi fra Kaje Adžića u Pleternici tijekom veljače i ožujka 2019. Istraživanje se sastojalo od sustavnog praćenja nastave Glazbene kulture od četvrtog do osmog razreda, po dva sata u svakom razredu, osim u četvrtom razredu gdje se pratio jedan sat. Također, u istraživanju su sudjelovali i učenici od četvrtog do petog razreda (N=184) koji su bili anonimno anketirani na kraju svakoga praćenog sata. Analizom dnevnika istraživanja i anketnog upitnika utvrdili smo kako glazbene aktivnosti u nastavi Glazbene kulture utječu na stvaranje emocija kod učenika, odnosno kako glazbene aktivnosti znatno više utječu na stvaranje pozitivnih nego na stvaranje negativnih emocija. |
Abstract (english) | Emotions in teaching process are also present as a classroom atmosphere which we call an emotional climate that can be pleasant or uncomfortable. Teaching classes should intensify a sense of beauty and initiate, exclusively, positive emotions. Artistic education is necessary because of the human development of young people. Various musical activities want to stimulate children's interest in music, love for music and develop musical skills, but at the same time stimulate the development of non-musical skills such as cognitive, sensory and psychomotoric skills. Music encourages the acquisition of social and emotional skills, i.e. through it, children understand themselves and others, encourages empathy and self-confidence, easier to express inner emotions and to engage in discussions with others. When we talk about musical activities, we mean listening to music, singing, playing and musical games/movement. As a part of this work, there was a research which was carried out to determine whether musical activities, in the teaching of Music Culture, affect student emotions, i.e. do musical activities affect the creation of positive and negative emotions on students. The research took place in the Elementary School fra Kaje Adzica in Pleternica during February and March 2019. The study consisted a systematic monitoring of the teaching lessons of Music Culture from forth to eight grade, two lessons in each class, with the exception of the fourth grade, where we followed one lesson. Also, fourth to fifth grade students (N=184) participated in the survey where they were anonymously interviewed at the end of each lesson. Analyzing the journal of research and the survey, we determinded that musical activities, in the teaching of Music culture, affect the formation of emotions on students, i.e. musical activities have significantly greater influence on the creation of positive than negative emotions. |