Abstract | Diplomski rad bavi se teorijskim i umjetničkim istraživanjem smrti odabranih likova kazališnih predstava. Odabrana djela, opera „Orfeo e Euridice“, drama „Everyman“ i mjuzikl „Chicago“, predstavljaju primjere u shvaćanju smrti unutar raznih epoha. Slijed istraživanja percepcije smrti kroz povijest postaje temelj za autorsko-umjetnička djela kostimografskih rješenja. Kao neizbježan aspekt ljudskog postojanja, smrt je duboko ukorijenjena tema koja je kroz povijest prošla mnoge transformacije i interpretacije te nosi duboku dualnost. S jedne strane, ona je neizbježna radnja koja označava krajnju destinaciju svakog života i okončanje fizičkog postojanja. S druge strane, Smrt se može doživljavati kao lik. Ovaj dualizam unosi složenost u umjetničke interpretacije smrti, pružajući umjetnicima širok spektar tema i simbola za izražavanje. Međutim, teži je zadatak prikazati smrt, ne kao radnju ili lika, nego kao samo njezino značenje u opipljivoj formi kostima. Objedinivši kompleksnu temu s povijesti, kulturom, moralom, etikom, religijom, dobi, emocijama, ekonomijom, politikom, seksualnošću, obrazovanjem, tehnologijom i lokacijom dolazimo do različitih oblika i osobne percepcije smrti. |
Abstract (english) | This master's thesis deals with the theoretical and artistic research of the death of selected characters in theater plays. Selected plays, the opera “Orfeo e Euridice”, the drama “Everyman” and the musical “Chicago”, represent examples of the understanding of death within various epochs. The sequence of research into the perception of death throughout history becomes the basis for the author-artistic works of costume design. As an inevitable aspect of human existence, death is a deeply rooted theme that has undergone many transformations and interpretations throughout history and carries a deep duality. On one hand, it is an inevitable action that marks the final destination of every life, the end of physical existence. On the other hand, Death can be seen as a character. This dualism brings complexity to artistic interpretations of death, providing artists with a wide range of themes and symbols to express. However, the more difficult task is to portray death, not as an action or a character, but as its very meaning in the tangible form of costumes. Combining a complex topic with history, culture, morality, ethics, religion, age, emotions, economy, politics, sexuality, education, technology, and location, we reach different forms and personal perceptions of death. |