Abstract | Nastava Glazbene umjetnosti dio je umjetničkog područja kurikuluma srednjoškolskog općeg obrazovanja učenika. Prema Nastavnom programu za gimnazije, nastava glazbe je obvezni dio obrazovanja u svim gimnazijama: općoj, jezičnoj, klasičnoj i prirodoslovno-matematičkoj gimnaziji. Svrha nastave Glazbene umjetnosti u gimnaziji je obrazovati i odgojiti poznavatelje osnovnih značajki glazbe te poticati posjećivanje koncerata, kazališnih i drugih umjetničkih događanja te odgojiti aktivnog sudionika u glazbenom životu kao amaterskog izvoditelja ili kao slušatelja umjetničke glazbe putem medija. Cilj predmeta Glazbena umjetnost je svojevrstan kulturni odgoj mladeži, odgajanje poznavatelja temeljnih značajki glazbe i aktivnog sudionika u glazbenom životu u svojoj životnoj sredini, bilo kao izvoditelja glazbe u amaterskim društvima ili kao redovitog posjetitelja koncertnih, kazališnih i drugih glazbenih priredbi, odnosno slušatelja umjetničke glazbe na radiju ili s različitih tonskih zapisa (MKP, 1994). Od školske godine 2019./2020. na snagu je stupio novi Kurikulum nastavnog predmeta Glazbene umjetnosti prema Odluci o donošenju kurikuluma za nastavni predmet Glazbene kulture za osnovne škole i Glazbene umjetnosti za gimnazije u Republici Hrvatskoj (MZO, 2019). Nastava glazbe se izvodi putem nekoliko domena, a među najzastupljenijima je domena Slušanje i upoznavanje glazbe. Naglasak se stavlja na aktivno i višekratno slušanje umjetničkih djela. U učenju i podučavanju u Glazbenoj umjetnosti sve aktivnosti temelje se na slušnom iskustvu. Pri aktivnom, usmjerenom i višekratnom slušanju glazbe, gdje je glazbeno djelo sredstvo upoznavanja, učenik se upoznaje s glazbeno-izražajnim sastavnicama, principima organizacije glazbenog djela (glazbeni oblici, glazbene vrste), upoznaje obilježja glazbenih djela visoke kulture te obilježja različitih i raznovrsnih tradicijskih kultura. Također, slušanje i upoznavanje glazbe pruža brojne mogućnosti za estetski odgoj učenika pri čemu glazbeno djelo postaje jedno od ciljeva nastave glazbe i koje se upoznaje zbog njegove vrijednosti. |