Abstract | Balet je nastao krajem 15. i početkom 16. stoljeća. Kroz povijest se razvijao i usavršavao te zadobio oblik koji danas poznajemo. Ples i balet pomažu djeci u njihovom razvoju. S individualnog aspekta odgoja, ples pruža osjećaj vrijednosti i izražavanja, promiče senzibilnost u radu s drugima, razvija samopouzdanje, kreativnost i ponos u individualnom i grupnom radu, potiče samostalnost i inicijativu, pruža priliku za postignuća, uspjeh i samopoštovanje te stvara radne navike i osjećaj odgovornosti. U općeobrazovnim školama su nastavnim planom i program obuhvaćene baletne skladbe za slušanje na satu. Od cjelokupnog broja predloženih skladbi (od petnaest do dvadeset), u pojedinim razredima može se naći jedna do tri baletne skladbe, a u nekim razredima ih niti nema. Analizom udžbenika koja je napravljena u ovom diplomskom radu, utvrđeno je da se u njima nalazi relativno mali broj baletnih skladbi u odnosu na sve skladbe. S obzirom na otvoreni model poučavanja na nastavnicima glazbe je da čim više djecu poučavaju i objašnjavaju o baletu i plesu. Nažalost, velik broj nastavnika nije dovoljno kompetentan da nešto više govore o toj temu te je stoga stvarnost takva da djeca jako malo znaju i imaju jako mali interes za balet i ples. Istraživanje koje je provedeno u sklopu ovog diplomskog rada provedeno je u tri škole; Osnovna škola Grigora Viteza, Zagreb, Osnovna škola Stjepana Kefelje, Kutina i Osnovna škola Petra Preradovića, Pitomača. Anketirani su učenici 6. i 8. razreda, s ciljem utvrditi koliko učenici znaju o baletu i plesu. Rezultati su pokazali da učenici znaju vrlo malo, da nemaju ni interesa za balet niti prepoznaju baletne skladbe koje slušaju na nastavi glazbe. Neshvatljivo je da, s obzirom na sve dobrobiti koje ples pruža, nema inicijativa koje bi učenike usmjerile na plesne aktivnosti, bilo u školi ili izvan nje. Veliki broj država (Njemačka, Finska, Portugal, SAD, Kanada, Australija...) prepoznao je važnost plesa te su ga uvele u škole, a s obzirom na postojeće stanje, ne može se reći da smo i mi na tom tragu. |